joi, 26 martie 2009

Uruguay

Urmarind coasta Atlanticului, am plecat din Brazilia spre Argentina, ceea ce presupune obligatoriu si o oprire in micul stat Uruguay (5 milioane de locuitori).
Am ajuns in capitala - Montevideo - sambata de dimineata si ni s-a parut un oras (foarte) linistit: strazi umbrite de platani, masini putine (si unele foarte vechi), cativa oameni.



Cafe Montevideo - cladirea cea mai frumoasa din centrul orasului



"Bijuterie" pe strazile din Montevideo



Trafic pe avenida 18 Julio

A doua zi am fost la cel mai mare targ din oras, unde era mult mai multa aglomeratie si de unde se pot cumpara cam de toate: de la numere de inmatriculare ruginite sau haine pana la mobila sau bijuterii vechi:









Nu ofereau si suport tehnic:)

In drum spre targ am dat peste "gauchos" (varianta sud americana a cowboy-lor), care pareau ca protesteaza pe strada principala din Montevideo, imbracati in costumele traditionale si calare:



Gauchos

Din Montevideo am plecat in Colonia, oraselul din care se trece cu feribotul spre Buenos Aires (la 60 de km distanta, peste raul Plata).
Partea veche a Coloniei pastreaza inca un aspect colonial (numele se potriveste foarte bine:) ), cu case vechi si stradute pietruite; e un loc bun de plimbat seara si admirat apusul de soare peste apele rosiatice ale Rio de la Plata.






Peste tot in Uruguay am vazut oameni care beau mate - un ceai verde, amarui, care se bea dintr-un recipient special, cu ajutorul unui pai metalic; interesant e ca beau non-stop si cara dupa ei si "paharul" si un termos in care tin apa calda, necesara prepararii (aparent, mate da un pic dependenta si statisticile arata ca in Uruguay se consuma cam 5 kilograme pe an de persoana).

E ciudat sa vezi peste tot oameni, batrani sau tineri, femei sau barbati, care se plimba, fac cumparaturi sau se duc la serviciu cu termosul si paharul in mana stanga; dupa un timp ne-am obisnuit, asa ca ne-am cumparat si noi o cupa traditionala si un kilogram de yerva mate (care probabil o sa ne ajunga pana inapoi in Romania:) ) si deocamdata incercam sa ne obisnuim cu gustul si cu "ritualul" pregatirii...


Stand de pahare pentru mate la targ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu