luni, 6 aprilie 2009

Buenos Aires, partea a doua

Inca o serie de poze din Buenos Aires, inainte de a pleca spre sud:

Avenida Florida

Avenida 9 Julio, cel mai larg bulevard din lume (sau asa se lauda portenos - locuitorii din Buenos Aires)

Nu poti sa ajungi la Buenos Aires si sa nu dai la tot pasul de tango - poti sa iei lectii, sa te duci la un show de tango, sa te duci sa dansezi la o milonga - local unde oameni de toate varstele vin sa danseze tango - sau pur si simplu sa te opresti sa admiri un dans pe strada (nu chiar peste tot :) )
In mod traditional, tangoul este cantat de o orchestra de 4 oameni (din care neparat trebuie sa faca parte si un acordeonist) si un vocalist; din cate stiu eu versurile sunt de "dragoste ranita", barbatul fiind cel lasat in urma de femeia fara nicio remuscare. Dansul in schimb este unul in care barbatul conduce, iar femeia trebuie sa se lase condusa.

Show de tango

Vinuri argentiniene

Si in Buenos Aires (ca si in Uruguay) exista o traditie de gauchos - cowboy sud americani - si in fiecare duminica se tine targul Mataderos unde se gasesc de vanzare produse specifice: poncho, articole de piele, mancare taditionala - adica celebrele fripturi argentiniene de vaca :)

Feria de Mataderos

Unul dintre cartierele cele mai populare din Buenos Aires este Boca - aflat in portul vechi al orasului. Casele sunt foarte colorate - se zice ca locuitorii nu aveau bani sa cumpere toata vopseaua necesara unei case odata, asa ca au vopsit pe bucatele: o fereastra de o culoare azi, o usa de alta culoare maine si asa s-a ajuns la mozaicul de culori de acum. Locul e plin de turisti si apare in toate cartile postale din Buenos Aires, asa ca traditia se pastreaza pentru ca aduce turisti:)


El Caminto, Boca

Case din Boca

Bar al suporterilor lui Boca Juniors

Am aflat si cate ceva din istoria recenta a Argentinei: in 1982 a fost in razboi cu Anglia, pentru Insulele Malvine - care se afla aproape de teritoriul Argentinei dar sunt considerate englezesti. Razboiul a fost foarte scurt, armata engleza fiind mai bine dotata si azi insulele sunt tot englezesti - The Falkland Islands. Nu stiu cat de importante sunt aceste insule aflate aproape de Antarctica pentru englezi, dar pentru argentinieni sunt un subiect foarte fierbinte: la orice intrare pe teritoriul argentinian am vazut semne (oficiale) cu ¨Las Malvinas son Argentinas¨, in piata centrala din Buenos Aires exista mereu oameni cu steaguri si pancarte care amintesc de acest razboi, iar ziua in care razboiul s-a incheiat e sarbatoare nationala si steagurile se coboara in berna.

Monumentul dedicat razboiului pentru insulele Malvine

3 comentarii:

  1. Ai sa razi, dar sunt milongas si la Bucuresti. Am fost eu la una, in interes de serviciu :) Si uite asa imi fac reclama: http://www.adevarul.ro/articole/viata-in-pasi-de-dans.html
    Ati incercat si voi tango?

    RăspundețiȘtergere
  2. Hey - mi-a placut f mult articolul, nu stiam ca se danseaza si in Bucuresti, dar pana la urma pare logic sa existe oameni pasionati de acest dans peste tot; mi-a placut mai ales partea cu „Oricine poate să meargă poate cu succes să danseze tango" - ma face sa cred ca am si eu o sansa:) Noi nu am incercat acum, doar am privit, si pare teribil de dificil, ca si cum cei doi parteneri au exersat mult inainte, desi de obicei nu e asa.
    Si partea cu pantofii speciali e f adevarata, am vazut multe magazine in Buenos Aires cu astfel de pantofi, care daca sunt purtati in afara "contextului" arata dubios:) Preferatii mei au fost unii imbracati complet in paiete argintii si dansatoarea arata superb cu ei si o rochie neagra, mulata pe corp - dar e imposibil sa iesi asa pe strada:)
    Oricum, foarte frumos articolul, imi face dor de Buenos Aires:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Andreea nu stiu ce sa zic de partea cu dansul
    hihihihi

    RăspundețiȘtergere