marți, 14 aprilie 2009

Puerto Madryn, Patagonia

Am lasat in urma Buenos Aires si am inaintat spre sud, in regiunea (mare) numita Patagonia.

Exploratorul portughez Fernando de Magallanes a ajuns primul aici in 1520 si i-a numit pe nativii Tehuelche "patagaos" - adica oameni cu picioare mari. Numele s-a pastrat, desi bastinasii au fost treptat "asimilati" de catre colonistii europeni si azi nu mai exista deloc.

Peisajul este insa azi la fel de dezolant ca si atunci si te face sa te intrebi cum pot oamenii sa traiasca aici, inconjurati doar de pietris, putina vegetatie si pamant ce nu pare fertil. Si totusi traiesc, iar in partea argentiniana a Patagoniei se afla chiar unele orase mari.

Noi ne-am oprit in Puerto Madryn, aflat pe coasta Atlanticului, orasul cel mai apropiat de rezervatia naturala Peninsula Faunistica Valdez. In lunile de iarna aici vin balenele pentru a-si ingriji puii si e unul dintre putinele locuri de pe planeta unde se pot face excursii cu barca pentru a le vedea. In restul anului, se pot vizita coloniile de pinguini, lei de mare si elefanti de mare - ceea ce am facut si noi.


Intrarea in rezervatia naturala


Am vazut cativa pinguini, cativa lei de mare si 2 - 3 elefanti de mare, de la foarte mare distanta - deoarece aceste foci, care pot sa ajunga pana la 4 tone - sunt foarte agresive.

Pinguini

Lei de mare

Armadilla - animalutul cel mai haios de pana acum :)

Ziua urmatoare am facut o incursiune cu bicicleta pana la o alta colonie de lei de mare (Punta Loma), aflata la 14 Km de oras. A fost o calatorie in care ne-am bucurat din plin de peisajul patagonez de care vorbeam mai devreme: soare puternic, drum cu pietris, praf, iar la sfarsit am vazut (de la distanta din nou) leii de mare care se tolaneau la soare:)

3 comentarii:

  1. Sunteti niste nebuni! Mult noroc si suntem alaturi de voi!Ioana si Adi

    RăspundețiȘtergere
  2. He he

    Sa stiti ca va urmarim. Aveti grija de voi.
    Va pupam.

    Traian si Ramona

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim mult, povestim mai multe cand ajungem acasa :)

    RăspundețiȘtergere