luni, 14 iunie 2010

Good time

Din Mexic, am ajuns cu un autobuz rablagit pana in Belize City. Soferul ne-a oprit in mijlocul unei strazi si a vorbit cu un taximetrist sa ne transfere la statia taxiuri (water taxi, de fapt niste barci). Vorbim si noi cu taximetristul sa aflam cat trebuie sa dam. Tipul are vreo 40 de ani are trasaturi africane, dar ochi albastri, si vorbeste o engleza cantata, care mie imi aducea aminte de un interviu de pe youtube cu Bob Marley. Asa a inceput sederea noastra in Belize, unde majoritatea populatiei este urmasa a sclavilor negri fugiti din insulele Caraibiene si a piratilor englezi, stabiliti aici pentru a prada galeoanele spaniole.

N-am ramas in Belize City prea mult, acesta avand o reputatie de oras periculos, si am luat barca direct spre Caye Caulker, o insulita la vreo 45 de minute de mers cu barca. Aici se circula doar cu biciclete si carturi de golf si nimeni nu pare sa se grabeasca undeva, bine de fapt nici nu prea ai avea unde sa te grabesti intr-un loc in care faci cam 15 minute de la un capat la celalalt.

Ocupatia principala a oamenilor de pe aici e turismul. Chiar in fata insulei se vad valurile marii spargandu-se de reciful de corali, iar o excursie de snorkeling pe langa bariera iti permite sa vezi un numar impresionat de pesti si alte vietuitoare marine. Am fost si noi la un asemenea loc, Hol Chan Marine Reserve, unde am vazut o multime de pesti multicolori, broaste testoase mancand iarba de pe fundul marii, viermi de mare care pareau ca fac parte din corali, dar care disparea cand iti apropiai mana de ei si iarasi pesti, mici si mari, baracude, pesti negri cu dungi albastre fosforescent, pesti vargati, ce mai, o nebunie. Singurul nostru regret a fost ca nu am putut face poze.

De la Hol Chan am mers la Shark Ray Alley, un loc unde poti inota cu rechini (nurse sharks suficient de mici pentru a nu ataca oamenii) si pisici de mare. Rechini sunt mai timizi, ii vezi doar cand ajungi cu barca acolo si oamenii le arunca de mancare ceea ce duce la o buluceala teribila. In schimb, pisicile de mare inoata pe langa turisti si poti chiar pune mana pe ele. Un pic mai departe, uneori se pot vedea lamantini, si de data asta am avut si noi noroc si am vazut un asemenea exemplar somnoros si molcom. L-am gasit dormind pe fundul apei, iar cand s-a trezit am inotat un timp pe deasupra lui, ceea ce nu e foarte greu, lamantinul fiind destul de incet. O experienta de neuitat!

Una dintre atractiile cele mai cunoscute din Belize este "The Blue Hole", o fosta pestera acoperita de apa, care de la inaltime arata ca un cerc albastru inchis in mijlocul marii. Dintr-un avion sau ca scufundator, "the Blue Hole" este probabil ceva iesit din comun, pentru noi care am inotat pe deasupra si n-am reusit sa prindem in nici o poza tot diametrul de 250 de metri al sau a fost insa o dezamagire. Mai interesanta a fost insula Half Moon Caye, pe care ne-am oprit la intoarcere, un adevarat paradis, cu plaje cu nisip alb si mare turcoaz.




Lume subacvatica, insulite idilice si oameni relaxati, aceasta este Belize. L-am intrebat la un moment dat pe localnic "what time is it?". Mi-a raspuns foarte serios "good time".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu