luni, 18 aprilie 2011

Varanasi

Intrarea noastra in Varanasi, nu a fost chiar triumfala. Dupa noaptea "extraordinara" din Marudhar Express, eram la pamant. Nici in Varanasi, lucrurile nu au mers chiar pe roate: hotelul la care vrusesem sa mergem fiind plin. Dupa ce ne-am fatait ceva timp, cu rucsacii in spate, in plin soare, la 12 ziua, am gasit pana la urma un loc decent. Mai pe seara dupa ce ne-am mai tras un pic sufletul, am gasit si un restaurant bun, chiar daca serveau doar mancare vegetariana. De fapt, carne gasesti destul de rar, in special, in restaurantele pentru turisti straini.

Hotelul nostru nu era in zona turistica, de pe langa Gange. Aici lumea nu se oferea sa-ti vanda nimic, nu vroia poze cu tine si in afara de cateva priviri lungi, te simteai ca acasa sau cat "acasa" poti sa te simti in India. Desi in jur mai erau destul de multe hoteluri, ele erau pline in special cu indieni, care trecusera la motivul vizitei in cartea hotelului "religia", pentru ca Varanasi este cel mai sfant loc al hindusilor. Daca dai coltul aici, ciclul reincarnarilor se intrerupe, scopul religiei hinduse.

La Varanasi, atractia principala e raul Gange si ghaturile de pe malul sau. Majoritatea ghaturilor sunt folosite pentru bai rituale, dar cateva sunt folosite pe post de crematoriu. Cadavrele sunt imbaiate in rau, apoi arse, iar, dupa 11 zile, cenusa lor este aruncata tot in Gange. De altfel, raul este foarte poluat, dar acest lucru nu-i opreste pe hindusi sa-si faca baia rituala aici.




Mai putin spiritual, tot in Gange, sunt spalate turme de bivoli sau haine, care sunt apoi uscate intinse pe pietre, alaturi de caramizi "ecologice" din balegar. Eu sincer n-am prea simtit spiritualitatea locului, dar eu n-am fost niciodata prea spiritual.




Un pic mai curat a fost Sarnath, unul dintre cele mai importante patru locuri budiste de pelerinaj, aflat la 15km de Varanasi. Aici Budha a tinut una dintre invataturile sale, iar imparatul budist Ashoka a construit o "stupa" si o manastire care au fost insa abandonate de mult. Mai interesante decat vestigiile arheologice erau grupurile de calugari veniti in pelerinaj si caprioarele din parcul din apropiere.





Pana la urma, Varanasi n-a fost atat de rau. Ne-am lins ranile, am renuntat la planul cu muntii Himalaya si Kolkata, ne-am luat bilete de avion inapoi in Mumbai si am inceput sa numaram zilele pe care le mai aveam de petrecut in India. In plus, oamenii din Varanasi erau mai putin stresanti decat in alte parti, iar spectacolul strazilor din Varanasi era poate la fel de fascinant ca si atractiile turistice ale orasului:





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu